50+ wedstrijden in de Revisie

Donderdag, 15 april 2021

Beste 50+ recreanten en wedstrijd vissers, het aantal deelnemers bij de 50+ wedstrijden wordt langzaam en gestaagd minder.

J. L. is onze trouwe deelnemer Frank Engelsman ons ontvallen (hij rust in vrede) en krijgen we steeds meer 80+ vissers.

Dus de vraag rijst nu; hoe kunnen we deze woensdag(middag) wedstrijden weer nieuw leven inblazen zodat we ook voor de toekomst een leuke groep vissers aan de waterkant krijgen.

De 50+ commissie heeft hierover nagedacht en een aantal voorstellen;
Ten eerste 50+ afschaffen en er een Senioren woensdag competitie van maken, wedstrijden die voor alle senioren leden van de Poepenkolk toegankelijk zijn.
Ten tweede vaste stok vissen met vrije hengellengte voor alle wateren behalve havenvisserij die max 9,5 meter is, vissen volgens de huidige competitiewedstrijd reglementen van zowel centiemeters als gewicht als haven.
Ten derde in 2 gelijkwaardige vakken vissen waarvan het eventuele kleinste vak het maximale aantal strafpunten bepaald, voorbeeld bij 15 man (8 en 7) krijgt 3 man 7 punten.
Verder blijft het seizoen lopen vanaf eerste woensdag van april tot de laatste woensdag voor de kerst tenzij eerder dicht gevroren.
Ook de inleg blijft 5,00 euro en de regel iedereen prijs blijft bestaan mits aanwezig of afgemeld.
Dit alles uiteraard als de Corona maatregelen het toelaten en we gezond zijn.

Graag reactie of aanvulling voor eerste wedstrijd via de mail of whats app aan; B.Reezigt,
J. Broekhuizen of E.v.Kolthoorn.