Jaarverslag 2021

Jaarverslag Secretaris 2021

Bestuur
  • Er is dit jaar een stuk minder vergaderd en overlegd dan andere jaren. Door corona is veel afgezegd of uitgesteld. Er zijn 4 bestuursvergaderingen geweest. Er is 1 digitale thema-avond bijgewoond van Sportvisserij MidWest Ned.
  • Er is overleg geweest met de gemeente Elburg over een eventueel te bouwen clubgebouw aan de Oude Bleeksweg. De aanvraag is afgewezen. Er wordt nu gekeken naar een andere locatie.
  • Er is overleg geweest met het Waterschap Vallei en Veluwe en de gemeente over het inrichten van de brandvijver bij ’t Huiken als hoog bezette karpervijver. We zijn in overleg met de gemeente, over het afvlakken aan de kant van de Arent toe Boecoplaan. Er zijn 2 bezwaren van de buurt. Ze zijn bang voor overlast van auto’s. Ook de honden uitlaatroute kan een probleem worden. Het Zone College uit Zwolle gaat een vissenbos aanleggen.
  • Deze zomer is door de firma Knipscheer grootonderhoud aan de platen op de strekdam gepleegd. Met een boot zijn ook 2 keer de opkomende rietstengels gemaaid. René Albouts heeft aangeboden om onderhoudswerkzaamheden te doen.
  • Wedstrijden waren van 14 oktober 2020 tot 5 juni 2021 verboden. Er is geen Wintercup en zaterdag wedstrijden gracht gevist. Vanaf 19 december waren wedstrijden weer verboden.
  • De leeftijdgrens voor de 50+ wedstrijden is afgeschaft en de wedstrijden heten nu de Senioren woensdag competitie. Er wordt gevist in 2 gelijkwaardige vakken, dus geen wedstrijd- en recreanten groep meer.
  •  Rico Smit heeft gevist met bewoners van de Voord en heeft een clinic gegeven aan de Agnietenschool.
  • Door de corona maatregelingen was dat niet mogelijk om de ALV in het voorjaar te houden, en is uitgesteld naar oktober. Er waren 11 leden aanwezig.

Samenstelling bestuur en rooster van aftreden
Bestuurslid Functie
2023 2024
G. Berghorst

G. Kroneman
Secretaris

Mevr. W. van der Hoek
Penningmeester

K. Smit
Jeugdcommissie

M. Wolf
Jeugdcommissie / 2e Voorzitter

J. Broekhuizen
Wedstrijdcommissie

R. Smit
2e secretaris - 2e penningmeester

Ereleden
  • dhr. J. Bonhof (per 24-03-2016)
  • dhr. E. van Kolthoorn (per 29-03-2018)
  • dhr. J. Wijnbergen (per 26-10-2020)

Aantal leden

2019 2020  2021
Vispas
 3201 3680  3803
Jeugd Vispas
 294 326  362
Extra Vispas
 455 461  445
Totaal Leden
3950 4467  4610

Uitslagen senioren competities
Door de corona lockdown in het voorjaar is er geen zaterdag competitie gracht gevist en een halve donderdag competitie gracht als training gevist. Daarom is er ook dit jaar geen clubkampioen.

Senioren woensdag Gew. comp. Strekdam
1.
B. Reezigt
2.
J.Hofmeijer
A. Schoomhoven
3.
B.Visch
W. v Hee

Jaarverslag jeugdcommissie
We zijn gestart in december 2020 met de online baarscompetitie. 40 jeugdleden die actief op baars vissen gedurende 2 en halve maand. Met een aantal clinics en regelmatig een tussenstand met prijzen was dit HET evenement van het jaar. Winnaar van de oudere groep was Sander Wolf, bij de jongere groep was dat Ruben v Haarlem. Dit evenement werd gesponsord door Iron Claw, Spro, Fish Up, Zunnebeld en Sportvisserij Midwest Nederland.
  • In de 1e week april hebben we een grote schoonmaakactie gehouden in de haven.
  • We hebben de vaste stok competitie gevist met gemiddeld 33 kinderen. De vangsten in de gracht vielen erg tegen. We hebben voor het eerst wedstrijden gevist in de brandvijver bij ‘t Huiken, daar werd goed gevangen. Uitslag competitie:

Groep A ouder dan 12
Groep B tot 12 jaar
1.
Josanne Goorman
Robin Jonker
2.
Gerjan Polinder
Gabrielle Mensink
3.
Andries van Oene
Gijs Jonker

• We zijn met 30 mensen naar Tom's Creek geweest, om te vissen op meerval en steur.
  • In juni stond de kunstaaswedstrijd op snoek op het programma. Winnaar was Bas v.d. Berg.
  • Tijdens een online veiling onder de jeugd hebben we alle gekregen spullen geveild, de opbrengst gaat volledig terug naar karper activiteiten voor de jeugd
  • Als jeugdcommissie hebben we geassisteerd bij een groot roofvisevenement voor de jeugd in Harderwijk.
  • In augustus hebben we een vismiddag georganiseerd voor de jeugd van de pop up camping van Stichting Wiel.
  • In augustus waren we te gast in Harderwijk, voor een wedstrijd op karper. Een 2e plek was daar voor Levi van Veen.
  • Oktober was er de doodaaswedstrijd, gewonnen door Jarno v d Beek
  • De fotowedstrijd werd gewonnen door Jarno v d Beek
  • Jeugdlid van het jaar werd Teun van Putten.
  • De volgende sponsoren willen we graag bedanken: Zunnebeld, Sportvisserij Nederland, Sportvisserij MidWest Nederland, Spro, Iron Claw, Fish Up, Quantum, Esb Shipping, Casa Picolo, Boni Elburg, Plus Elburg, Jumbo Elburg, Viswinkel ‘t Bottertje, Vishal v d Heide, Van Norel Installaties Oosterwolde.

Internet
Wilt u op de hoogte blijven van de actuele ontwikkelingen binnen onze vereniging zoals de uitslagen van de wedstrijden, zie dan onze website www.poepenkolk.nl welke door dhr. Reezigt actueel wordt gehouden of op facebook https://nl-nl.facebook.com/poepenkolk.

De secretaris