Update corona: verlenging maatregelen

Zaterdag, 13 maart 2021

In de persconferentie van 8 maart maakte het kabinet bekend dat alle huidige maatregelen worden verlengd tot en met 30 maart. Dit omdat nog steeds te veel mensen besmet raken met het coronavirus en ook de druk op ziekenhuizen nog te hoog is.

Het huidige pakket maatregelen wordt verlengd tot en met 30 maart – de avondklok geldt tot 31 maart 04.30 uur, tijdens de verkiezingen gelden er een paar uitzonderingen – maar vanaf 16 maart gelden er een paar kleine correcties op een aantal al bestaande maatregelen. Zo mogen volwassenen van 27 jaar en ouder buiten op sportaccommodaties met maximaal 4 mensen sporten. Daarbij moeten ze wel 1,5 meter afstand houden. Tot en met 26 jaar was sporten in teamverband bij sportaccommodaties al toegestaan, zonder 1,5 meter afstand te houden.

Wedstrijdvissen

Omdat wedstrijdvissen niet op een sportaccommodatie plaatsvindt, geldt het bovenstaande helaas niet voor de wedstrijdvisserij. Viswedstrijden zijn dus nog steeds niet toegestaan. De uitzondering hierop vormen kinderen tot en met 17 jaar. Zij mogen buiten in grotere groepen of teams sportvissen en wedstrijden vissen met andere leden binnen de hengelsportvereniging. Gemeenten mogen sportactiviteiten organiseren of goedkeuren op locaties buiten de sportaccommodaties, voor het eventueel trainen in groepjes van 4 personen (wel met behoud van 1,5m afstand). Daarvoor kan bij de gemeente een aanvraag worden gedaan. Verder gelden de algemene regels zoals vermeld op de website van de Rijksoverheid (thema sport).