Joop Wijnbelt Erelid en Zilveren Erespeld MidWest

Donderdag, 29 oktober 2020

Op de Algemene Ledenvergadering van 26 oktober is Joop Wijnbelt, op voorstel van het bestuur, door de leden benoemd tot Erelid van de Hengelsportvereniging. Tevens werd hem de Zilveren Erespeld toegekend door Sportvisserij MidWest Nederland.

Na 24 jaar inzet voor de vereniging heeft Joop besloten om het rustiger aan te doen en te stoppen met zijn officiĆ«le functies. In 1996 is Joop begonnen met het helpen bij de jeugd. In 2002 is hij bestuurslid geworden. Daarnaast is hij jaren lang het gezicht aan de waterkant geweest als verenigingscontroleur. Als je Joop wil samenvatten in een zin is dat: Recht door zee maar eerlijk, met een groot zwak voor de jeugd. Als je je niet aan de regels hield, dan waren de rapen gaar. Als waardering van de vereniging, is Joop benoemd tot Erelid. Door voorzitter Berghorst is Joop een envelop met inhoud overhandigd. Zijn vrouw Cody, die voor de huldiging was uitgenodigd, kreeg een bos bloemen. De Zilveren Erespeld van Federatie Sportvisserij MidWest Nederland is op een later tijdstip door zijn vrouw Coby opgespeld.

Joop, bedankt.