Maandag, 14 september 2020

Hallo, ik ben Gert Kok, 15 jaren jong en kom uit Uddel. Mijn favoriete vissoort is de snoek, omdat het een sterke maar vooral een super mooie vis is die ook nog eens een fors formaat kan bereiken.

Wat maakt vissen voor jou zo leuk?
Wat voor mij vissen zo leuk/mooi maakt is de spanning tijdens een aanbeet of volger, ook ben je lekker buiten met vrienden wat ook nog eens gezond voor je is.

Met wie vis je het meest?
Als ik ga vissen dan ga ik samen met mijn vader en broertje of vrienden, het liefst belaagd ik de snoek dan vanuit de boot op het grote water.

Wanneer ben je begonnen met vissen?
Ik ben begonnen met vissen toen ik ongeveer 12 jaar was, toen ging ik op een middag samen met mijn oom vissen op voorn/brasem met de vaste stok. Toen begon voor mij het vissen pas echt. Nu vis ik af en toe nog steeds met de vaste stok maar dan is het om aasvis te vangen 😜.

Hoe ben je bij onze vereniging terecht gekomen?
Toen ik mijn eerste vispas bestelde heb ik me ook meteen aangemeld bij deze vereniging, eerste instantie omdat het voor mij het dichts bij was. Maar toen kwam ik erachter hoe gezellig het was en welke super gave activiteiten ze organiseerden. Nu zou ik ook niet meer voor een andere vereniging willen kiezen😂

Je mooiste vangst:
De grootste vis die ik gevangen heb is een snoek van precies een meter op doodaas, dat was een super mooie middag met mooie vissen, kortom een middag die ik niet snel meer zal vergeten.

Met wie zou je weleens op pad willen?
Ik zou ook nog heel graag een keer met Sean Wit een dag willen vissen, omdat die heel goed weet hoe het trollen in elkaar zit en omdat ik me daar ook meer in wil gaan verdiepen.

Je mooiste viservaring??
Het mooiste wat ik heb meegemaakt aan de waterkant was dat we ook een middag gingen vissen met doodaas op snoek. Dat was een middag met veel vis en een dubbelrun. Ook die middag zal ik nooit gaan vergeten.

Ook een groot compliment voor de organisatie van onze jeugdvereniging, super mooi om te zien hoeveel tijd en moeite zij in de wedstrijden en activiteiten steken. Bedankt daarvoor🤝

Groeten Gert Kok