Maandag, 8 juni 2020

1. Vertel iets over jezelf: Ik ben Mika Kroese, ik ben 17 jaar oud en woon in Nunspeet. Sinds kort ben ik pro-straffer voor Fishup. Mijn favoriete vissoorten zijn baars, snoekbaars en snoek.

2. Wat voor type visser ben je?
Ik vis eigenlijk alleen op roofvis, het liefst doe ik streetfishing, kun je zo veel verschillende soorten vangen en in de stad zie je vanalles voorbijkomen, dat maakt het nog leuker dan het vissen al is.

3. Wat vind jij nou zo mooi aan het vissen?
Ik vind vooral de aanbeet en het moment dat je de gehaakte vis voor het eerst ziet komen het mooist. Dan zie je wat voor een vis je hebt gevangen en hoe groot deze is. Dat is altijd weer een leuke verassing.

4. Wat maakt voor jou een visdag goed?
Een visdag is voor mij goed als ik goed heb gevangen en plezier heb gehad met mijn vismaten.

5. Wat vind jij van onze vereniging, heb je nog tips voor ons?
Ik vind dat onze vereniging het erg goed doet qua activiteiten voor de jeugd. Er worden veel wedstrijden georganiseerd in verschillende categorieën en er worden ook andere uitjes georganiseerd zoals een dagje naar Toms Creek met de jeugd. Ik vind wel dat de haven weer alleen voor leden van de Poepenkolk moet worden, omdat het altijd te druk is in de winter maar ik snap ook dat dat niet zomaar kan.

6. Wat is je mooiste vangst?
De twee mooiste vissen die ik heb gevangen zijn een snoek van 116cm en een baars van 47cm. Allebei gevangen in water van de Poepenkolk.

7. Met wie zou je graag een dag willen vissen en waarom?
Ik zou graag eens een dag met één van de jongens van de vistechnische dienst willen vissen. Omdat zij veel grote baars en roofblei vangen en daar hele mooie video's over maken op YouTube.

8. Wat is er naast vissen erg belangrijk voor je?
Naast vissen doe ik nog aan school en heb ik een bijbaantje. Ook vind ik het leuk om leuke dingen te doen met vrienden buiten het vissen.

9. Wat is het leukste/raarste dat je hebt meegemaakt aan de waterkant?
Ik heb best veel gekke dingen meegemaakt aan de waterkant, zo hebben we een keer een dronken duitser in het water zien vallen en ging er een keer een man naakt de haven in voor zijn vrijgezellenfeestje. In Amsterdam zagen we een keer iemand zwemmen in november in de grachten om vervolgens een half uur in een roeiboot te gaan zitten.

10 Wie wil je nomineren voor de volgende vistopper?
Ik nomineer Arnoud van Wijhe voor de volgende vistopper.