Opstart senioren wedstrijden

Woensdag, 27 mei 2020

Onder strikte voorwaarden zijn kleinschalige verenigingswedstrijden vanaf 1 juni weer mogelijk. Voor de wedstrijden in gracht in juni en juli hebben we vandaag van de gemeente Elburg toestemming gekregen.

ALLES OP MINIMAAL 1,5 METER AFSTAND VAN ELKAAR. Dit geldt: voor, tijdens en na de wedstrijd.

- Aanwijzingen van de corona verantwoordelijke, Egbert van Kolthoorn, moeten onmiddellijk worden opgevolgd.
- Maximaal 30 deelnemers.
- De wedstrijden zijn gratis. Geen gedoe met geld.
- Er wordt een lijst samengesteld met deelnemers en de loting vindt plaats doormiddel van trekking door de sportcommissie. Naam, nummer en vak worden genoteerd. De deelnemer mag zich naar na naar de visplaats begeven.
- Na de wedstrijd dient een ieder op zijn visplaats te blijven tot er gemeten of gewogen wordt. Meelopen met de meet- of weegploeg is verboden.
- Bij het meten pakt de deelnemer zijn leefnet aan het uiteinde en schut de vis naar voren naar de meter, hierdoor blijft hij op voldoende afstand. Bij het wegen wordt gebruik gemaakt van een wasmand waarin weegnet past. De vis kan door deelnemer alleen in het net worden gegooid waarna hij terug stapt en de weger het weegnet kan pakken en aan een driepoot met schaal hangt en het gewicht opnoemt dat dan wordt genoteerd.
- Na het meten of wegen gaat de deelnemer onmiddellijk naar huis. De uitslagen worden op de site gezet en ook de gewonnen prijzen, die  aan het eind van het jaar worden uitgekeerd. Er zijn minimaal 3 prijzen per vak.
- Er zal tot nader order geen hapje of drankje aanwezig zijn, om samenscholing te voorkomen.

De nieuwe wedstijdkalender kun je hier vinden.

Blijf gezond,

De sportcommissie